just like honey

jag har precis läst ut boken stolthet och fördom av jane austen.
blev lika tokkär i den som jag blev i filmen!
vissa saker som dom inte hade med i filmen klarnade nu när man läste mer detaljerat vad som hände mellan elizabeth och mr darcy.
Jag älskar språket dom använder i boken som utspelar sig i slutet på 1700-talet och jag önskar verkligen att jag hade levt då. Alla visar sån respekt och går inte runt och hasplar ur sig saker och liksom tyknar sig om någon säger nått som inte passar en. Trogna är dom också!

detta jag skriver nu är bara något jag antar eftersom det i förtexten i boken står att jane inspirerades av sitt egna liv att skriva den.

Gah, hela jag påverkas när jag läser den eller ser filmen. nästan läskigt...
och jag måste tyvär påpeka att jag är dubbelt så kär i mr. darcy nu!


idag efter maten kom kvarn och vi gick ut och gick. sen mötte vi magnusson och tog bussen bort till bäckedalen och lite grejor ;)
sen åkte vi tillbaka och hade ingenting att göra. så vi messade linda L och vi gick upp till henne och stannade där hela kvällen och snackade och käkade godis å sånt. mysigt (: <3
ska nu i veckan ladda upp bilder från funäsdalen, tror jag (A)


Kommentarer
Postat av: magnusson

jag har aldrig..... :P

2008-07-13 @ 19:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0