starlight

ikväll har jag dansat benen av mig, bokstavligt talat!
hiphopen började igen. Hiphop innebär BEN MUSKLER kära människor. ben muskler i mängder.
Fast än sålänge känns det bara av genom skakningar och troligtvis en rätt så kraftig träningsvärk i morgon.
jag kanske inte kan va med på gympan? :D :D I wish

Vi har äntligen fått återse våran kära danslärare fredrik också! Liiite kortare hår för hans del så är vi back on track igen (Y)
jag älskälskälskar dansen, ingenting har någonsin känts bättre än vad det gör när han går igenom nya steg och man sätter dem på första försöket. ingenting! <3



Alice och Linn dansar nybörjardansen <3 back in the days höhö


Och på tal om ingenting så tänkte jag på en sak när jag gick hem från bussen idag. Vet inte hur tanken hamnade där, men det gjorde den iallafall...
som alla vet är det 18 års gräns på en hel del grejer. Och när man fyller 18 då blir man myndig, man får ta eget ansvar för sitt liv. Och så får man ju eget ansvar över sina pengar man kanske sparat. Somsagt, det är "18-års gräns" på mycket som innebär ansvar.
Men en 14-åring får gå och föda ett barn...
liksom, hur mycket ansvar innebär inte ett barn? man anses inte vuxen nog att ta hand om sina egna pengar när man är 14 år men ett barn, det får man skaffa.
Tycker inte ni det är lite sjukt?
Jag anser inte att man ska ha någon slags 18-års gräns på att få skaffa barn, vissa människor är ju mer mogna och ansvarsfulla i den åldern än andra. Det beror ju på personen själv!
men det är ju lite sjukt när man väl tänker efter..
:)

Kommentarer
Postat av: Tezzan

Kul med dans! Är det hiphop för hela slanten eller dansar du annat med?

2008-09-11 @ 19:36:19
URL: http://herbatezzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0